• Votre sélection est vide.

    Enregistrez les diplômes, parcours ou enseignements de votre choix.

Research conference

  • Composante

    Institut d'Administration des Entreprises (IAE)

Description

This course allows students to understand scientific articles thanks to databases such as Business Source Complete, Jstor, Cairn, etc.

Students choose a research theme in international management or international trade which they will present orally.

Lire plus

Heures d'enseignement

  • CMCM2h

Programme détaillé

PART 1: Content of the dissertation
1. The different phases
2. Introduction to the thesis
3. Literature review
4. Methodology
5. Results
6. Discussion and conclusion

PART 2: Format of the dissertation
1. The main qualities of a good dissertation
2. Cover page example

Lire plus

Compétences visées

Know how to achieve a state of the art.
Understand qualitative and quantitative methodological approaches.
Know how to use scientific databases

Lire plus

Bibliographie

Bahia Kamilia (2011). Le processus de réalisation d’un mémoire ou d’une thèse en marketing, Éditions L’ Harmattan, Paris.
Dumez Hervé (2013). Méthodologie de la recherche qualitative, Éditions Vuibert, Paris.
Fenneteau Hervé (2015). Enquête : entretien et questionnaire, Dunod, 3 ème édition, Paris.
Kalika Michel, Mouricou Philippe, Garreau Lionel (2018). Le mémoire de master, Dunod, 5ème édition, Paris.
Miles Matthew B., Huberman A. Michael (2003). Analyse des données qualitatives, Éditions De Boeck, 2ème édition, Bruxelles.
Moschetto Bruno-Laurent (2011). Le mémoire de master, Éditions Économica, Paris.
Paillé Pierre, Muccielli Alex (2012). L’analyse quantitative en sciences humaines et sociales, Armand Colin, Paris. (Cf. analyse thématique)

Lire plus