• Votre sélection est vide.

    Enregistrez les diplômes, parcours ou enseignements de votre choix.

Anglais de spécialité

  • Niveau d'étude

    Bac +4

  • Composante

    Institut d'Administration des Entreprises (IAE)

  • Volume horaire

    32h

  • Période de l'année

    Semestre 2

Description

This 30-hour course is for beginners/false beginners. It has been designed to answer the needs of daily life in France. Students will be introduced to French culture with French immersion lessons and taught to communicate in a simple way to meet immediate needs.

The emphasis is on listening and speaking, with role plays, conversation-based activities... The course is divided into 10 sessions. Their contents can vary according to students' needs and expectations, and their level. At the end of September each student will be given a tailored programme for autonomous work (20 hours) in a language laboratory or a computer room (2 hours per week). This work will be assessed in January for 1 hour.

Various handouts will be given to students.

Lire plus

Heures d'enseignement

  • Anglais de spécialité - TDAtelier de méthodologie d'apprentissage - TD32h

Programme détaillé

File 1: Greetings, introduction and goodbyes.- Greetings and goodbyes, Introducing oneself and people, Asking for / giving personal details, Spelling, Counting, Tu or vous?

File 2: Talking about oneself (1) / Making acquaintance- Conversation starters, Making requests, Asking about / talking about educational background, Talking about one's family

File 3: Talking about oneself (2)- Expressing likes and dislikes, Talking about sports and leisure activities

File 4: Talking about oneself (3)- Talking about habits

File 5: Using polite sentences- Conversation starters, Asking for something, Giving something, Asking for a favour, Expressing wishes,,Making appointments

File 6: Asking- Asking about / talking about the weather, Asking for/ telling the time, the date

File 7: Buying- Asking for things in shops, Describing things, Indicating one's choice, Expressions of quantity, Asking for the price, Asking for something elseFile 8Directions- Locating places, Asking for /Giving directions

File 9: Travelling- Buying a ticket, Asking about / telling about destination, Inquiring about arrival and departure times

File 10: Looking for accommodation- Describing an accommodation, Understanding property ads, Writing a simple formal letter, Writing a cheque

Grading system : Continuous assessment (100%)

Individual assignments (2 speaking activities, 1 listening comprehension and a final test after autonomous work)

Lire plus

Informations complémentaires

NB : En ce qui concerne les Langues Vivantes 2, l’IAE de Poitiers propose l’allemand, l’espagnol, le chinois et le français avancé.

Les LV2 sont organisées par groupes de niveau, toutes filières confondues. C’est la raison pour laquelle, les cours de LV2 ont majoritairement lieu le soir de 18h à 20h afin de satisfaire à des créneaux communs à toutes les filières (des L3 aux M2).

- Allemand : 2 groupes, de niveaux Intermédiaire supérieur et Avancé.

- Espagnol : 8 groupes de niveau, de l’intermédiaire 1 (faux-débutants) au niveau intermédiaire 7 et niveau avancé.

- Chinois : 6 groupes, 4 groupes de niveau vrai débutant, 1 groupe de perfectionnement et 1 groupe avancé

- Français avancé : 1 groupe (concernant les étudiants étrangers ayant déjà une bonne maîtrise de la langues française).

 

Lire plus

Compétences visées

A1/A2 Listening and speaking skills

 

Lire plus

Bibliographie

Ouvrage collectif, Enseigner le FLE, Pratiques de classe, Éditions Belin, 2005,

TAUZIN B., DUBOIS A.-L., Objectif Express, Hachette F.L.E., 2006,

BERTHET A., HUGOT C., KIZIRIAN V., WAENDENDRIES M., Alter Ego 1+, Hachette FLE, 2012,

NOUTCHIE-NJIKE J., Civilisation Progressive de la Francophonie, CLE INTERNATIONAL, 2006,

MIQUEL C., Communication Progressive du français, CLE INTERNATIONAL, 2006,

MIQUEL C., Vocabulaire Progressif du français, CLE INTERNATIONAL, 2003,

Le Français dans le Monde, Revue de la fédération internationale des professeurs de français.

Web sites : www.lepointdufle.net : link to websites offering online activities

www.tv5.org : free online listening resources for French learners including news.

Lire plus