Phonétique du discours S4 TD

Lettres et langues

Responsable du cours : Nicolas Videau

Ce cours se concentrera sur les phénomènes d’intonation en mettant en lien syntaxe et prosodie : phrases simples, phrases complexes, question tags, phénomènes de réduction et d’emphase.

This course will concentrate on phonetic phenomena that are to be observed when the phonetic substance of lexical units is incorporated in a spoken continuum (linking, assimilation, palatalisation, reduction, syllable compression, smoothing, etc. will be studied).

Students are expected to know the rules that govern the stress patterns of English words and the main grapho-phonemic relations.

Bibliographie :

Deschamps, A, et al., 2004, English Phonology and Grapho-phonemics, Paris, Ophrys.

Monroy, R. & Arboleda, I. (eds.), Readings in English Phonetics and Phonology, Institut Interuniversitari de Llengües Modernes Aplicades de la Comunitat Valenciana.

Roach, P., 2009, English Phonetics and Phonology: A Practical Course. 4th edition, Cambridge University Press.

Heures d'enseignement

• Phonétique du discours (1) S4 TD - TDTD9h